Vítejte na stránkách Autoškoly a Motoškoly Matouš Landa, Kolín, pro začátečníky i pokročilé. V oblasti výuky a výcviku řidičů máte již přes 20 let zkušeností. Pokud máte o výuku zájem neváhejte nás kontaktovat.
Přestože hlavní nápní činnosti autoškoly Landa je výuka a výcvik řidičů motocyklů, jakožto autoškola nabízíme samozřejmě i kvalitní výuku a výcvik pro získání sk. B tedy vozidla do 3500 kg. Pro výcvik sk. B používáme vozidla Dacia Jogger r.v. 2022 a Citroen Berlingo r.v. 2017. Vozy jsou vybaveny dnez již standardní výbavou např. el. ovldání zrcátek a oken, klimatizace, tempomat, ABS, ESP, HSA, výškově i podélně stavitelné seddadlo a volant, 6st. převodovka, couvací kamera, posilovače apod.
I při výcviku v řízení automobilu preferujeme kvalitu před kvantitou, ke každému žáku přistupujeme individuálně. Výcvik je prováděm pod dohledem klidných a zkušených učitelů. Při výcviku nepraktikujeme žádné omezení najetých kilometrů.
Výcvik je prováděn převážně v Kolíně okolí Kolína a blízkých městech, ale při domluvě spolecných jízd pro více žáků jsou možné i delší jízdy např. do Prahy, Hradce Králové apod. Samozřejmostí je i výcvik řízení na dálnici, výcvik řízení za snížené viditelnosti a pro zájemce nabízíme i výcvik jízdy s přívěsem pro sk B (hm. soupravy do 3500kg). Krom klasického výcviku pro získání řidičského oprávnění nabízíme i kondiční jízdy a školení řidičů tzv. referentských vozidel.
Praktický výcvik je prováděn pod dohledem klidného a zkušeného učitele na schválených výcvikových motocyklech. Maximální doba výcviku jsou dvě vyučovací hodiny denně, jedenkrát během 3. etepapy může být prodloužen na čtyři vyučovací hodiny. Vyučovací hodina = 45 min. Termíny výcviku jsou domluveny dle časových možností žáka.
Výcvik začíná vždy na cvičišti a po zvládnutí základních jízdních úkonů pokračuje v silničním provozu. Jako jedna z mála autoškol už mnoho let používáme kvalitní mobilní bezdrátový intercom který je před jízdou jednoduše nasazen na žákovu helmu.
Odpadá tak problém s komunikací aniž by žák musel používat "erární" helmu s vestavěným komunikačním zařízením. Použití bezdrátového intercomu je nezbytné aby žadatel mohl jezdit na motocyklu samostatně a mohl tak lépe a snadněji získat potřebné dovednosti v ovládání motocyklu. Pouze tímto způsobem je možné zajistit kvalitní výcvik. Při výcviku klademe důraz nejen na zvládnutí správného ovládaní motocyklu a bezpečné jízdy, na řešení různých dopravních situací, ale i na prohloubení teoretických znalostí pravidel provozu a dodržování zásad bezpečné jízdy přímo v praxi.
Součástí výcviku je také základní praktická údržba, praktická část zdravotní přípravy a praktický nácvik řešení krizových situací. Výuka teorie je prováděna v učebně autoškoly cca 2x týdně v odpoledních hodinách. K výuce jsou využívány tištěné učebnice a testy, interaktivní výukové programy a testy na PC, videoprogramy, modely a další pomůcky.
Předměty výuky jsou: